Muzyczne Barwy Reformacji – wykonawcy

150 150 Parafia Ewangelicko-Augsburska w Poznaniu

Jarosław Thiel – dyrygent

Absolwent poznańskiej Szkoły Talentów, studiował wiolonczelę na akademiach muzycznych w Poznaniu i Łodzi. Od 1997 roku w swojej działalności artystycznej skupia się przede wszystkim na problematyce historycznych praktyk wykonawczych.

Uczestniczył w kursach mistrzowskich w Dresdner Akademie für Alte Musik prowadzonych przez Christine Kypranides i podjął studia podyplomowe na Universität der Künste w Berlinie w klasie wiolonczeli barokowej Phoebe Carrai i Markusa Möllenbecka (dyplom z wyróżnieniem). Współpracował z najważniejszymi polskimi zespołami muzyki dawnej. Od 2000 roku jest pierwszym wiolonczelistą Dresdner Barockorchester oraz członkiem prowadzonej przez Laurence’a Cummingsa FestspielOrchester Göttingen. Współpracuje również z innymi czołowymi niemieckim zespołami, takimi jak Cantus Cölln, Akademie für Alte Musik Berlin czy Lautten Compagney.

Występuje regularnie jako solista i kameralista – w tej roli gościł na wielu polskich i międzynarodowych festiwalach muzyki dawnej. Prowadzi klasę wiolonczeli barokowej na Akademii Muzycznej w Poznaniu i podczas Letniej Akademii Muzyki Dawnej w Lidzbarku Warmińskim. W 2006 roku został zaproszony do współpracy z Wrocławską Orkiestrą Barokową jako jej dyrektor artystyczny.

Maciej Gocman zdjęcie

Michał Dembiński – bas

Urodzony w 1988r w Tarnowie. Studiował na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Od 8 roku życia związany z tarnowskim katedralnym chórem Pueri Cantores Tarnoviensis pod kierownictwem ks prof. Andrzeja Zająca. Przez 3 lata był członkiem Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Teatralnych, jako aktor, scenarzysta i współautor muzyki do kilkunastu autorskich spektakli dla dzieci i młodzieży. Jeden z pomysłodawców powstania zespołu męskiego Concentus, skupiającego się na wykonawstwie polifonii renesansowych, muzyki wczesnego baroku . Jako solista koncertował w kraju i zagranicą. Ważne miejsce w jego działalności artystycznej obejmuje kameralistyka, w szczególności twórczość Franza Schuberta oraz innych kompozytorów okresu romantyzmu.Od 5 lat wspólpracuje na stałe z pianistką Jolantą Pawlik.

Podczas studiów zadebiutował w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, w spektaklu Sen nocy letniej Benjamina Brittena, jako Spock. W 2014 roku śpiewał na Festiwalu teatralnym w Miskolcu (Węgry) również w operze Brittena – „Gwałt na Lukrecji” jako Collatinus. W tym samym roku został zaproszony do współpracy przy „Projekcie P”, w TWON gdzie brał udział w operze „Zwycięstwo nad słońcem” w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego. W 2015 roku w ramach festiwalu Malta brał udział w operze Pawła Mykietyna „Czarodziejska Góra” w reż. Andrzeja Chyry.

Współpracuje z czołowymi zespołami w kraju i zagranicą, takimi jak: Capella Cracoviensis, Collegium 1704 czy Cracow Singers.

Laureat krajowych i zagranicznych konkursów wokalnych, min:

1 miejsce i wyróżnienie podczas X Międzyuczelnianego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie

1 miejsce i wyróżnienie dla najlepszego głosu basowego, podczas III Międzynarodowego konkursu wokalnego w Ueckermunde (Niemcy)

Wyróżnienie na XIV konkursie „W kręgach muzyki słowiańskiej” w Katowicach.

Płyta „Moniuszko-Pieśni” to debiut fonograficzny Michała Dembińskiego jako solisty. Płyta CD została bardzo dobrze odebrana przez krytyków i słuchaczy.

Marzena Michałowska zdjęcie

Marzena Michałowska – sopran, adiunkt na Wydziale Wokalno-Aktorskim Akademii Muzycznej im. I.J. Paderewskiego w Poznaniu. Swoje umiejętności wokalne doskonaliła między innymi u P. Holden, J.Rappe, Ch. Hampe, R. Karczykowskiego i H. Łazarskiej. Koncertuje w Polsce i za granicą będąc gościem licznych międzynarodowych festiwali muzycznych. Współpracowała z wieloma cenionymi dyrygentamim.in. Ch. Hogwoodem, K.Petrenko, S. Macleodem, M. Gesterem, M. Pijarowskim, G. Nowakiem, T. Wojciechowskim, S. Stuligroszem, Ł. Borowiczem, J. Salwarowskim, M. Nałęczem-Niesiołowskim, J. Thielem, P. Neumannem, E. Kusem, J. M. Florenzio Juniorem, M. Toporowskim, a także orkiestrami i zespołami: Concerto Köln, Gli Angeli Genevé, Czech Virtuosi, Orkiestrami Filharmonii Poznańskiej, Lubelskiej, Kaliskiej, Bałtyckiej, Warmińsko-Mazurskiej, Szczecińskiej, Zielonogórskiej, Koszalińskiej, Polską Orkiestrą Radiową, Orkiestrą Kameralną Polskiego Radia Amadeus, WOB – Wrocławską Orkiestrą Barokową, OH! – Orkiestrą Historyczną, Capellą Cracoviensis oraz Arte Dei Suonatori.

W 2005 roku zadebiutowała na deskach berlińskiej Komische Oper w partii Donny Anny w “Don Giovanni” W. A. Mozarta

Marzena Michałowska jest laureatką wielu konkursów, m.in. Ogólnopolskiego Konkursu Wokalnego w Dusznikach Zdroju, II miejsce, oraz nagroda specjalna za najlepsze wykonanie arii J.S.Bacha, nagroda specjalna za najlepsze wykonanie pieśni Karola Szymanowskiego podczas Ogólnopolskiego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej w Warszawie. W 2006 roku zdobyła III Nagrodę w Międzynarodowym Konkursie Wokalnym we Vrable. W dorobku fonograficznym ma 18 albumów płytowych. W 2008 roku płyta “Musica Sacromontana” z jej udziałem otrzymała statuetkę Fryderyka, natomiast w roku 2017 jej płyta z muzyką Amando Ivančica “Musica Claromontana vol. 58”, została nominowana do tej prestiżowej nagrody fonograficznej w kategorii – Muzyka dawna. 

Michał Dembiński bas zdjęcie

Michał Dembiński – bas

Urodzony w 1988r w Tarnowie. Studiował na Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie, w klasie śpiewu prof. Włodzimierza Zalewskiego. Od 8 roku życia związany z tarnowskim katedralnym chórem Pueri Cantores Tarnoviensis pod kierownictwem ks prof. Andrzeja Zająca. Przez 3 lata był członkiem Stowarzyszenia Wspierania Inicjatyw Teatralnych, jako aktor, scenarzysta i współautor muzyki do kilkunastu autorskich spektakli dla dzieci i młodzieży. Jeden z pomysłodawców powstania zespołu męskiego Concentus, skupiającego się na wykonawstwie polifonii renesansowych, muzyki wczesnego baroku . Jako solista koncertował w kraju i zagranicą. Ważne miejsce w jego działalności artystycznej obejmuje kameralistyka, w szczególności twórczość Franza Schuberta oraz innych kompozytorów okresu romantyzmu.Od 5 lat wspólpracuje na stałe z pianistką Jolantą Pawlik.

Podczas studiów zadebiutował w Teatrze Wielkim Operze Narodowej, w spektaklu Sen nocy letniej Benjamina Brittena, jako Spock. W 2014 roku śpiewał na Festiwalu teatralnym w Miskolcu (Węgry) również w operze Brittena – „Gwałt na Lukrecji” jako Collatinus. W tym samym roku został zaproszony do współpracy przy „Projekcie P”, w TWON gdzie brał udział w operze „Zwycięstwo nad słońcem” w reż. Krzysztofa Garbaczewskiego. W 2015 roku w ramach festiwalu Malta brał udział w operze Pawła Mykietyna „Czarodziejska Góra” w reż. Andrzeja Chyry.

Współpracuje z czołowymi zespołami w kraju i zagranicą, takimi jak: Capella Cracoviensis, Collegium 1704 czy Cracow Singers.

Laureat krajowych i zagranicznych konkursów wokalnych, min:

1 miejsce i wyróżnienie podczas X Międzyuczelnianego Konkursu Polskiej Pieśni Artystycznej im. Edmunda Kossowskiego w Warszawie

1 miejsce i wyróżnienie dla najlepszego głosu basowego, podczas III Międzynarodowego konkursu wokalnego w Ueckermunde (Niemcy)

Wyróżnienie na XIV konkursie „W kręgach muzyki słowiańskiej” w Katowicach.

Płyta „Moniuszko-Pieśni” to debiut fonograficzny Michała Dembińskiego jako solisty. Płyta CD została bardzo dobrze odebrana przez krytyków i słuchaczy.

Piotr Olech photo5 (1)

PIOTR OLECH – kontratenor

Ukończył z wyróżnieniem studia na Wydziale Wokalno – Aktorskim Akademii Muzycznej im. St. Moniuszki w Gdańsku w klasie śpiewu prof. Piotra Kusiewicza. Jest także absolwentem Wydziału Wychowania Muzycznego Akademii Muzycznej im. F. Chopina w Warszawie. Swoje umiejętności wokalne doskonalił podczas licznych kursów mistrzowskich u takich artystów, jak Paul Eswood, Kai Wessel, Stephen Taylor czy członków zespołu wokalnego The King’s Singers.

Współpracuje z Warszawską Operą Kameralną, Operą Narodową w Brnie (Oberon w Śnie nocy letniej B.Brittena), a także z polskimi i zagranicznymi filharmoniami oraz orkiestrami i zespołami kameralnymi, m. in. Concerto Polacco, Wrocławska Orkiestra Barokowa, Concerto Köln, Capella Cracoviensis, Solamente Naturali, Ensemble Polyharmonique, Il Tempo, Musica Aeterna, Ars Cantus, Harmonia Sacra, Consortium Sedinum, {Oh!} Orkiestra Historyczna.

Koncertuje z takimi dyrygentami i instrumentalistami, jak Marek Toporowski, Paul McCreesh, Władysław Kłosiewicz, Andrew Parrott, Jan Tomasz Adamus, Konrad Junghänel, Paul Goodwin, Andreas Spering, Jarosław Thiel, Roberto Balconi, Fabio Bonizzoni, Nicolas Parle, goszcząc na znaczących festiwalach muzycznych w Polsce i za granicą (Belgia, Czechy, Francja, Hiszpania, Holandia, Litwa, Niemcy, Portugalia, Słowacja, Szkocja, Włochy i in.). Bardzo ceni sobie również stałą współpracę z zespołem Collegium Vocale Gent i Philippe Herreweghe.

Piotr Olech ze szczególnym upodobaniem wykonuje muzykę barokową, jednak bardzo chętnie sięga po utwory klasyczne, wczesnoromantyczne, a także współczesne (ma na swoim koncie prawykonania utworów m. in. Pawła Łukaszewskiego). Bierze udział w nagraniach płyt CD dla takich wytwórni, jak CD Accord, DUX, Sony Music Polska, Bearton, Musicon. Trzy płyty zostały uhonorowane nagrodą przemysłu fonograficznego Fryderyk a kilka z nich otrzymało nominacje do tej nagrody.

Równolegle z działalnością koncertową Piotr Olech zajmuje się pracą pedagogiczną. Jako adiunkt pracuje w Uniwersytecie Marii Curie – Skłodowskiej w Lublinie, w Uniwersytecie Muzycznym Fryderyka Chopina w Warszawie oraz współpracuje z Akademią Muzyczną im. F. Nowowiejskiego w Bydgoszczy. Zapraszany jest do prowadzenia wykładów i kursów mistrzowskich poświęconych wykonawstwu wokalnej muzyki barokowej.

  • 0